Leta i den här bloggen

onsdag 28 september 2011

Lunchtips!


Vilken dag! Förstår inte hur vissa dagar kan bli så kaotiska. Jag vaknade med ett ryck 7.10 och fick panik eftersom jag började 7.50 och eftersom jag faktiskt MÅSTE äta frukost och sminka mig så jag ser mänsklig ut tar det sin lilla tid varje morgon. Slängde i mig två knäckemackor medan jag sminkade på det nödvändigaste och sen körde jag i 110 ner mot stan. Självklart kom det ett tåg precis så jag fick vänta tills det hade åkt förbi. När jag väl kom till jobbet var jag precis på minuten och kände mig rätt nöjd ändå. Tills Elin upplyste mig om att jag började 8.30 hahaha. Hade skrivit av fel från schemat men det var ju tur att jag var 40 min tidig och inte tvärt om.

Sen hände massa flummigt på jobbet. Inga kunder som ville ha vin till ostbågar (det har hänt) men ändå. När jag skulle gå hem fattades det ett viktigt kvitto så det var bara att leta igenom "det runda arkivet", vilket innebär att rota igenom papperskorgen i kassan. Kunderna kollade på mig som om jag inte var frisk men jag hittade ju kvittot till sist.

Nu har jag tagit mig hem och ätit min, för tillfället, favorit lunch: Bacon och grönsaksröra.

Nu vet jag att det inte ser jättegott ut på bilden eftersom den är tagen med webcamen men det är verkligen supergott. Dessutom är det LCHF, enkelt och billigt. Om du vill göra den gör så här för två portioner:


Du behöver


1 paket bacon
½ Squash
½ paprika i vilken färg som helst
½ lök
4 stora champinjoner
1 burk creme fraiche eller 1 ½ dl grädde
1-2 tsk soja
salt, peppar

Stek baconet och löken tills det fått lite färg, ha i grönsakerna och svampen och stek tills grönsakerna har den konsistens du gillar. På med cremefraiche eller grädde och i med soja. Låt det koka upp och krydda. Klart!

Sen kan man ju smaksätta med andra kryddor om man gillar det, chili och vitlök passar bra och om man vill byta ut grönsakerna kan man ju det med. Sparris och bladspenat funkar bra. Servera med pasta eller ris om du inte är LCHF :)

Nu ska jag se topmodel, ta hand om disken och sen blir det en långpromenad med Linnéa i det fina vädret.

Inga kommentarer: