Leta i den här bloggen

tisdag 27 september 2011

Träning, tvätt och märkligt folk

Ja jag masade mig iväg till gymmet efter mycket om och men. Körde ett kort pass på 45 min uppdelat på 20 min crosstrainer, 20 min cykel och mage. Hade ett högre tempo än annars eftersom det blev så kort och nu har jag massa energi.

Tog itu med tvätten ikväll också och det är fan ett helt projekt varje gång. Jag HATAR att tvätta här, det är det värsta med att bo här. För det första är tvättmaskinen och tumlaren urgamla och på danska så jag har ingen aning om vad för program jag väljer. Sen centrifugerar den bara ibland och vi ska inte ens gå in på hur lång tid varje tvätt tar. Eller jo, det ska vi. Det tar 1 timme för en 40 tvätt. Har inte vågat prova 60 eller 90, då får jag väl avsätta en hel helg. Dessutom håller tvättiden bara på till 9. Räkna ut själva hur mycket jag får tvättat en kväll när jag slutar 7.

Mötte dessutom min granne i tvättstugan ikväll vilket ytterligare bidrog till min irritation. Stod och mosade in tvätt i tumlaren när jag hörde hasande steg i trappan...


Granne - Du får inte tvätta nu.

Jag - Får jag inte? (vet jag väl att jag inte får men jag försökte spela dum)

G - Nej tvättiden är till 9.

J - Men torka måste jag väl få?

G - Nej, man får inte tvätta längre än till 9!

J - Men jag ska inte tvätta, jag ska bara torka det som är blött.

G - Men det går inte förstår du, det bor folk ovanpå här och de kanske vill gå och lägga sig.

J - (ja JAG bor där!!!) Jaha men då får jag väl hänga det i lägenheten då!

G - Ja du kan ju hänga det som du har där men inget mer, hade du tänkt hålla på hela natten eller?

J - Verkligen inte (det hade jag, typ) det här är sista maskinen.

G - Ja för du får inte tvätta det du har inne i tvättstugan, godnatt.

J - Är bara helt stum av förundran över att vi har ägnat 10 min åt att diskutera något som inte ens stör henne eftersom hon inte bor ovanpå tvättstugan. Och att hon har varit inne i tvättstugan och kollat hur mycket tvätt som ligger där...


Suck, så nu ska jag ner och hämta det som ligger i tumlaren och hoppas att jag inte råkar väcka någon som bor ovanpå. Typ mig själv.

Herregud

Inga kommentarer: