Leta i den här bloggen

lördag 23 november 2013

Egen kväll

Hej! Kul att det fortfarande finns några som kikar in här då och då. Jag önskar att jag hade lite roligare och mer frekventa inlägg åt er men tiden vill inte riktigt räcka till. Men nu har jag ju lovat min fina vän Cajsa, som just nu befinner sig i Kanada, att uppdatera lite oftare så hon kan hålla sig a jour men vad som händer i mitt liv.

Inga stora saker har väl hänt sen sist. Jag har fyllt 25 och blivit firad av både familj, vänner och kollegor. Har fått så mycket fint och haft väldigt trevligt. Känns bra att vara 25, ingen åldersnoja alls.

Igår kväll var jag på afterwork med några från jobbet. Hade tänkt ta det lugnt och gå hem senast 22 men någon slags shotprovning kom emellan haha. Sjukt kul att beställa massa 2:or och testa lite andra saker än fisherman (även om den har en speciell plats i mitt hjärta). Sen fick vi in ett par provsmakningsdrinkar från baren också så det blev en helkväll i alla fall. Hade verkligen jättekul så det var värt att vara lite trött i morse.

Dagen har bjudit på en massa plockande här hemma (städar fan 90% av min vakna tid tror jag), pizzalunch med pappa och en ridtur på Gillie som är bra från sin hälta äntligen! Så skönt att vara igång igen, hoppas att vi inte åker på några fler skador nu.

Ikväll är jag helt ensam hemma och det är sååå skönt! Jag har ju min syster som inneboende nu och även om det går bra så är det skönt att få ha soffan helt för sig själv och bara vara jag ibland. Har tittat på två Johan Falk filmer (är besatt av dem just nu) och ätit godis och nu ska jag gå och lägga mig tidigt. Låter kanske tråkigt men det har varit så många fullspäckade helger ett tag nu att jag behövde en liten paus.

På tal om paus har jag semester (tvångskommenderad eftersom jag hade alldeles för många sem. dagar kvar ) om en vecka. Ska vara ledig en hel vecka och eventuellt några dagar till och bara ta det lugnt. Det behövs efter den här hetsiga hösten. Frågan är väl hur jag ska lyckas boka upp all den tiden haha. Är ju väldigt bra på att fylla min kalender om man säger så. Men jag ska försöka att verkligen bara vara ledig.

Det var allt just nu, ska försöka få till ett inlägg imorgon. Har börjat på ett inlägg om smink och skönhet som bara ska avslutas innan jag kan lägga upp det.

Ha en fantastisk lördagskväll allihop!


Inga kommentarer: