Leta i den här bloggen

tisdag 11 maj 2010

En annan grej.

Jag kom på en till sak som hände i lördags. Jag skulle betala ett linne och lite strumpor på Gina Tricot och av nån outgrundlig anledning måste man visa leg när man betalar med kort där. Nu hade jag inte mitt leg eftersom jag hade plockat ur det dagen innan när jag skulle till Willys och inte ville ha med hela väskan. Så självklart hakar det upp sig i kassan.

Expedit: Legetimation?
Jag: *Letar i väskan*, Nej tyvärr, det verkar som att jag har tagit ur den...
Expedit: Ok...
Jag: Går det inte på nåt annat sätt?
Expedit: Nej egentligen inte, men vi kan ju göra ett undantag. Det är ju inte alltid man har legget med sig om man har varit ute och partat kvällen innan, haha.

Och så får jag världens mest menande blick.

Va faan? Varför ska jag alltid bli dömd? Jag hade ju suttit hemma kvällen innan och gått och lagt mig vid 12. Vill inte ens veta hur sliten jag måste ha sett ut. Gud. Kan folk sluta dra slutsatser.

Likadant var det när jag, Danne och Matilda hade ätit kinamat sist han var här. Det var en servitris som tog våra beställningar under kvällen och en helt annan i kassan när vi skulle betala. Daniel betalade först och sen tittar hon i kassan på sin lapp och vänder sig till mig och Matilda och säger:

- En kyckling med cashewnötter...
Jag: Det beställde båda vi.
Dömande människa i kassan: Ok... En kyckling med cashewnötter, 3 glas rödvin och en Screwdriver. Det måste va du.

Den sista meningen sägs helt tvärsäkert med en blick på mig. Tack för den haha. Och jag som trodde att jag hade varit så lågmäld och civiliserad hela kvällen.

//Lina

Inga kommentarer: