Leta i den här bloggen

tisdag 21 maj 2013

Vårenkäten!

1. Känner du dig spirande lycklig och glad nu när våren är här?
Nja, jag jobbar på det. Är glad för det mesta i alla fall. 
2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i vår?
Alla mina ärmlösa blusar, älskar dem! 
3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
Var tvungen att kolla bloggarkivet, jag har så dåligt minne. Men ja, jag gjorde väl ungefär samma saker som nu, jobbade lite mindre, tränade på tjust rehab en massa, skämdes efter ett galet shotrace på briggen, pretty much the same. Största skillnaderna är väl att jag bodde på södermalmsgatan, fortfarande hade ett vikariat och var någons flickvän. Hur som helst mår jag bättre nu.
4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Ah, man kan undra. Jag jobbar, rider, tar hand om mitt hem, äter och duschar. Ser lite på TV, bloggar, umgås, fikar, motionerar. Typ så.
5. Vad ska du ha för frisyr?
Precis bokat klipptid till nästa vecka. Ingen dramatisk förändring, i sommar blir det långt och blont. Jag helt enkelt.

6. Vad lyssnar du på för musik?
Alltså, just nu lyssnar jag på Petter. Älskar "King" och "Det går bra nu". Är lite pinsam men det bjuder jag på.

7. Vad läser du?
Femte boken i serien som Game of thrones är baserad på. Längsta bokfan i världen så det är tur att den är bra. 

8. Ditt bästa skönhetstips inför våren?
 Peeling! Fin hy är ju grunden till allt. Lite brun utan sol och för guds skull människor: Ta hand om fötterna! Nu börjar säsongen med öppna skor och då vill vi inte se vinterfötter. INTE!

9. Vem är din stilikon just nu?
Blair i gossipgirl, Kate Hudson och min lillasyster.

10. Är du kär?
Är väldigt dålig på det.

11. Om du skrev en kontaktannons, hur ser den ut?
Skulle jag ju inte göra någonsin men ok: 
24-årig, hyfsat snygg tjej med Sveriges sämsta karaktär söker hyfsat snygg och normalbegåvad man. Jag är grym på att hångla, prata och laga mat, värdelös på att passa tider, hålla ordning på saker och dricka "ett glas vin". Pratar innan jag tänker, har hett temperament och ingen självdisciplin what so ever. Men kompenserar med världens bästa humor, ärlighet och är för det mesta väldigt snäll. Jag älskar mysiga hemmakvällar i soffan lika mycket som ett shotrace på krogen. Du måste tycka om djur, få mig att skratta, ha ett enormt tålamod och fatta ironi. Stalkers undanbedes. 
12. senast inkomna sms?
"ja kan du inte göra det!" 

13. ångrar du något i år?
Ja. Att jag gick ut förra fredagen. Ångrar det så fruktansvärt mycket. 

14. vad var bäst med vintern? 
Att jag tog tag i mitt liv och att hålla på med hästarna. 
15. vad var sämst med vintern? 
Eeeeh, snön? Att den tog slut i maj?
16. blev det som du tänkt dig?
Våren? Nja, det mesta blev faktiskt mycket bättre. Med nåt litet undantag.   

17. vad önskar du dig?
Mer cash är ju alltid välkommet. Annars önskar jag mig en stabil och lugn tillvaro. Inget mer kaos och drama tack.  

18. senast sedda film?
En ung Jane Austen, mycket bra.

19. senast köpta plagg?
Minns inte, men tror att det var ett par kornblå byxor på HM. 

20. Hur ser du på framtiden?
Jag tror att den närmsta framtiden blir bra. Jag hoppas det i alla fall, jobbet rullar på, är frisk, nöjd med min fritid och håller på att planera för mitt livs första betalda semester. Är ledig i tre veckor i sommar och det ska bli otroligt skönt. 

Inga kommentarer: